Tunnustada koolide ja õpetajate saavutusi ning muuta õpetajate töö paremini nähtavaks.
Leida ja jagada häid ning toimivaid õppimis- ja õpetamisviise.
Tunnustada uuenduslikke keeleõppeviise.
Rõhutada Erasmus+ programmi panust õpetajate koostöö edendamisel Euroopas.
Tõhustada õpetajate ja kooli töötajate üksteiselt õppimist.
Programmiperioodil 2021-2027 antakse auhinda välja iga-aastaselt, kuid igal korral on erinev fookusteema. Alates 2025. aastast annab Euroopa komisjon EITA egiidi all välja ka Euroopa keeleõppe tunnuskirja (European Language Label).
Selle aasta taotlusvooru fookusteema on aktiivne osalemine ühiskonnaelus ja Euroopa ühiste väärtuste tugevdamine (citizenship education – participation in democratic life, common values and civic engagement). Kandideerimise tähtaeg on 8. juuni 2025, võitjad kuulutatakse avalikult välja 15. septembril 2025. Vaata lisainfot siit.
Auhinnale saavad kandideerida edukalt lõppenud Erasmus+ koordinaatorprojektid (KA1, KA2), mis on alanud aastatel 2020– 2024. Auhind antakse välja viies kategoorias: alusharidus, üldharidus, kutseharidus, täiskasvanuharidus ja Euroopa keeleõppe tunnuskiri. Keeleõppe tunnuskirja raames antakse välja eriauhind Aasta Võõrkeelealane Tegu, millele saavad kandideerida ka projektid, mis ei ole rahastatud Erasmus+ programmist, kuid peavad siiski vastama fookusteemale. Keeleõppe tunnuskirja kohta leiab rohkem infot siit.
Auhinnal on sümboolne väärtus. Auhinnavõitjad kuulutatakse üle-euroopaliselt välja septembris. Novembri alguses on kõik võitjad kutsutud inspiratsiooni- ja tänusündmusele Tallinnas või selle ümbruses, novembri keskpaigas toimub Brüsselis võitjate võrgustumisüritus. Kõikidest laureaatidest filmitakse suvel-sügise hakul väike videoklipp. Palume kandideerima asudes selleks valmis olla!
Varasemad võiduprojektid rohkem auhinnale kandideerida ei saa.
Lähtudes 2025. aasta Euroopa hariduse fookusteemast „Kodanikuharidus – osalemine demokraatlikus elus, ühised väärtused ja kodanikuosalus“, oodatakse Euroopa innovaatilise õpetamise auhinnale ja Euroopa keeleõppe tunnuskirjale kandideerima projekte, mis:
Tartu Ülikooli projekt “Supporting Teachers to Maximise Enjoyable MVPA Minutes in Children and Youth: Project Enjoyable MVPA”
4 partnerit Eestist, Leedust, Sloveeniast, Soomest.
Projekti käigus otsiti koos kehalise kasvatuse õpetajatega potentsiaalseid mängustrateegiaid, mis on suunatud kehaliste oskuste arendamisele. Seejärel hindasid õpetajad ja projektipartnerid subjektiivselt harjutuste/mängude potentsiaali pakkuda mõõduka kuni kõrge intensiivsusega füüsilist aktiivsust (MVPA), ent oleksid samal ajal ka lõbusad. Analüüsi käigus selgus 100 mängu, mis arendavad kehalist aktiivsust, kuid pakuvad samal ajal ka lastele rõõmu. Mängudele koostati reeglid ja juhendid, loodi subtiitritega videod ning tulemuskaardid.
Maardu Gümnaasiumi projekt „Possibilities of Subject Integration based on Students’ Individuality”
Erasmus+ õpirände projekti mõju oli mitmetahuline, tuues kasu nii Maardu Gümnaasiumi õpetajatele ja õpilastele kui ka laiemalt. Projekti eesmärkideks olid õpetajate viimine kurssi kaasaegsete metoodikate ja digivahenditega, õppijakeskse õpetamise arendamine, loovuse ja rohelise mõtteviisi õpetamine ning võõrkeelte ja erinevate võimetega õpilaste õpetamise oskuste omandamine. Õpetajad said ka väärtuslikke kogemusi rahvusvahelise koostöö ja projektide elluviimise osas. Pärast õpirändeid jagasid õpetajad saadud teadmisi kolleegidega koolituspäevadel “Õpetajalt õpetajale”.
Tallinna Suitsupääsupesa Lasteaia projekt „Learning is interesting and fun“ – „Õppimine on huvitav ja lõbus“
5 partnerit Eestist, Türgist, Hispaaniast, Kreekast, Prantsusmaalt.
Projekti tulemusena kasutatakse lasteaia õppetöös uuenduslikke meetodeid ja interaktiivseid vahendeid, korraldatakse regulaarselt nutinädalaid. Nii on õpe praktiline, mänguline ning toetab laste õpihuvi ja motivatsiooni. Rahvusvahelises koostöös loodi praktiline käsiraamat, mis annab ka projektivälistele osapooltele hea ülevaate erinevatest tehnoloogilistest vahenditest, keskkondadest interaktiivsete õppemängude loomiseks ja uuenduslikest õppetegevustest, mida lasteaias kasutada. Projekt innustas lasteaeda lisategevusena töötama välja interaktiivset mängu lapse arengu hindamiseks.
Pärnumaa Kutsehariduskeskuse projekt “Curriculum Material Development in Vocational Education Through 3D Printing”
5 partnerit Poolast, Ungarist, Türgist, Eestist
Projekti eesmärk on suurendada teadlikkust 3D-printimise valdkonnast, laiendada teadmisi ja täiendada kutseõpetajate oskusi ja pädevusi, võimaldamaks neil välja töötada uuenduslikke õppematerjale, mis toetavad õpilaste vajadusi nii kohalikul kui rahvusvahelisel tööturul konkurentsivõimeliseks saamiseks. Lisaks jagatakse nii kutse- kui kõrghariduse taseme parimaid praktikaid ja lähenemisviise.
MTÜ Koolitus- ja nõustamiskeskus HAREDi koostööprojekt „Hobs Seiklused Elurikkuses“
5 partnerit Eestist, Lätist, Sloveeniast, Islandilt.
Projekti „Hobs Seiklused Elurikkuses“ käigus koostati käsiraamat 5-9 aastastele lastele sobivate tegevustega. Teemaks on elurikkus, meetoditeks praktilised tegevused, digiõpe, projektõpe ja muu aktiivõpe. Tähelepanu keskmes on luua lastele võimalus elurikkust tundma õppida ning õppe käigus liikuda ja õues olla.
Eesmärgiks oli koostada selline kogumik, mis sobiks kasutamiseks erinevates maades, seepärast on kõik kogumikus esitatu läbi arutatud ja testitud projektis osalenud eri riikide õpetajate poolt, olenemata sellest, millise maa õpetajad algselt idee autorid olid.
Käsiraamat on tasuta kättesaadav viies keeles.
Käsiraamat „Hob’s Adventure“
MTÜ HAREDi projekti videolugu.
Kernu Põhikooli õpirändeprojekt „Maakooli ümbritseva looduskeskkonna laiaulatuslikum kasutamine õppetegevusteks ning kogukonna kaasamiseks rahvusvahelise kogemuse eeskujul”
Osalejaid 4, partnerid Hispaania, Soome, Island
Projekti eesmärk oli innustada õpetajaid õpirände kogemuse kaudu rohkem õuesõpet praktiseerima ning sellist aktiivset ja väljakutseid pakkuvat õpikeskkonda looma, mis sobiks kõigile õpilastele. Õpirännete tulemusel on tunnid muutunud vaheldusrikkamaks ja õpetajatel on uusi põnevaid ideesid õpetamiseks nii klassis kui õuetingimustes. Projektil oli positiivne mõju suure omavalitsuse kõige väikesemale maakoolile – saadi osaleda nii mahukas projektis, esindada ja tutvustada rahvusvahelistel kursustel oma riiki, valda ja kooli.
Artikkel Kernu Põhikooli projektist Saue Valduris
Kernu Põhikooli projekti videolugu
Tartu Ülikooli koostööprojekt „Digitehnoloogia tähenduslikuks muutmine digitaalpedagoogika abil“
4 partnerit Eestist, Soomest, Saksamaalt ja Islandilt
Projekti tulemusel valmisid uuenduslikud tunniplaanid ja juhised digitehnoloogia mõtestatud kasutamiseks koolides. Digipedagoogika võimalusi tutvustatakse nüüdsest ka kahes Tartu Ülikooli õpetajakoolituse õppeaines. Projektis osales kokku 25 õpetajat, kes õpetavad noori vanuses 10-12 eluaastat.
Projekti kodulehekülg
Tartu Ülikooli projekti videolugu
Paide Hillar Hanssoo Põhikooli õpirändeprojekt „Kaasav kool“
Eelarve 10 176 eurot
Osalejaid 7, partnerid Tšehhi Vabariik, Ühendkuningriik, Saksamaa.
Projekti eesmärgiks oli leida lahendus kaasamise probleemile koolis. Õpetajad soovisid minna õpirändesse töövarjudena ning saada kogemusi nendest riikidest, kus kaasava hariduse teema on hästi korraldatud. Partnerid leiti põhjalikku eeltööd tehes ja enne õpirännet tehti ka kultuuriline ning keeleline ettevalmistus. Peale erialaste teadmiste paranemist tunnevad õpetajad, et projekt mõjus hästi ka kollektiivile ja koostegemisele. Erasmus+ on andnud kordumatu õppimiskogemuse, avardanud isiklikku maailma uute teadmiste ja kogemustega ning oli tohutu motivatsioonilaks!
Projekti raames valminud meetodite kogu, mille eesmärgiks on parandada õpetajate valmisolekut, teadmisi ja oskusi haridusliku erivajadusega õpilaste toetamiseks.
Paide Hillar Hanssoo Põhikooli projekti videolugu.
Kuressaare Ametikooli strateegilise koostöö projekt „Designstem: integrated design + STEM education“
Toetussumma 352 080 €, osalejate arv 408 (terves projektis koos partneritega)
Partnerid: Sloveenia, Saksamaa, Soome, Portugal, Itaalia, Holland, Eestist ka Tartu Kunstikool, Ühendkuningriik, Kreeka, Eestist ka Tartu Kunstikool.
Projekti väljundiks olid e-õppematerjalid disaini ja MATIK-ainete lõimitud õppeks 16+ vanuses õpilastele.
Kuresaare Ametikooli projekti videolugu.
Tartu Tamme Gümnaasiumi õpirändeprojekt „Õpetaja professionaalne areng muutunud õpikäsituse valguses“
Eelarve 28 056 €
Tartu Tamme Gümnaasiumi 12 õpetajat käisid kolme aasta jooksul Itaalia, Hispaania, Ungari ja Ühendkuningriigi koolides.
Projekti eesmärk oli saata oma õpetajad Euroopa koolidesse tutvuma innovaatiliste õpimeetoditega, et nad tooksid uued teadmised ja kogemused koju tagasi ja saaksid neist kasu ka oma enese klassiruumis. Projekt toetas kooli arenguvajadusi ja aitas edendada uuenduslikke õpetamisstrateegiad, nagu segaõpe ja integreeritud õppekava. Projekt valmistas õpetajaid ette ka edasiseks koostööprojektiks “May ICT be with you” mis sai toetuse 2019. aastal.
Tartu Tamme Gümnaasiumi projekti videolugu.
Lisamaterjalid:
2021. aasta üle-euroopaline võitjate kompendium
2023. aasta üle-Euroopaline võitjate kompendium kodulehel.
2022. aasta üle-euroopaline võitjate kompendium kodulehel ja pdf-formaadis
Uudised laureaatide kohta: Euroopa innovaatilise õpetamise auhinna laureaatide hulgas on 3 Eesti asutust
Euroopa innovaatilise õpetamise auhinna võitjad kohtuvad Brüsselis