Kuidas ära tunda, kas keegi vajab elustamist? Seekordsed Erasmuse taskuhäälingu külalised, Tartu Tervishoiu Kõrgkooli kommunikatsioonijuht Jaanika Niinepuu ning õenduse ja ämmaemanduse osakonna õppejõud-vanemõpetaja Katre Tombu selgitavad.
„Haridus on kõige kindlam tee majandusliku heaolu ja vaimse rikkuse suunas. Seda nii iga inimese jaoks kui ka riikidele,“ ütles president Alar Karis Noore Õpetlase stipendiume üle andes, vahendab eestielu.goodnews.ee.
24.-27. septembrini leiab Tallinnas aset rahvuvaheline tasuta Erasmus+ kontaktseminar digikompetentside suurendamiseks ja kvaliteetsemaks rakendamiseks üldhariduskoolides. Veel on Eesti osalejatele mõned vabad kohad pakkuda. Oodatud on kõik üldhariduse valdkonnas tegutsejad.
Alljärgnevalt on toodud loetelu meediakajastustest Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse programmide kohta 2024. aasta juulis.
Festival #ErasmusDays leiab sel aastal aset 14.-19. oktoobrini. Nende kuue päeva jooksul tähistatakse üle maailma võimalusi, mida Erasmus+ programm pakub. See tähendab, et korraldatakse erinevaid üritusi, näituseid, kohtumisõhtuid jm, et tutvustada õpirändevõimalusi, tehtud projektide tulemusi ja kõiki muid põnevaid võimalusi, mis programmiga kaasas käivad. Julgustame sellest osa võtma ja registreerima veebikaardil ka oma Erasmus+ programmiga seotud üritus.
Selle taskuhäälingu osa külaline on Ingi Mihkelsoo, kelle viimane töökoht oli Kiusamisvaba Kooli SA tegevjuht. Sellel suvel Mihkelsoo puhkab, kuid ka tema eelnevad ametid olnud tugevalt seotud ühiskonna mõistmise ja praktiliste lahenduste leidmisega. Ta ise toonitab, et on saanud aktivismi ja ühiskonda panustamise pisiku kaasa oma perekonnalt. Pole juhus, et ta juba 17-aastasena juhtis Silver Meikari 60-liikmelist kampaaniameeskonda.
Stories for Impact OÜ käivitas 2021. aastal Erasmus+ programmi suuremahulise täiskasvanuhariduse koostööprojekti “Taskuhäälingutel põhinev sotsiaalse mõju õpikeskkond” („Podcasting-based social impact learning environment“). Projekti tegevuste käigus valmisid taskuhäälingu episoodid koos lisamaterjalidega ja igal osal olid konkreetsed õpiväljundid, mis olid struktureeritud laiemate teemade alla. Seeläbi andis projekt avaliku, era- ja vabaühenduste sektori professionaalidele ja aktiivsetele kodanikele teadmisi ja oskusi oma tegevuste positiivsete mõjude suurendamiseks ja negatiivsete vähendamiseks.
“Oleme jõudnud mitmetahuliste probleemide ja väljakutsete ajajärku: eestikeelsele õppele üleminek, Ida-Virumaal eestikeelsetele noortele huvihariduse kättesaamatus, huvi- ja üldhariduskoolide õpetajate puudus, ainetundide läbiviimine mitmekeelses koolikeskkonnas,” kirjutab Kiviõli Kunstide Kooli õppealajuhataja Kaarin Aamer viimases noortevaldkonna ajakirjas MIHUS. See number keskendus sõja ja rahu teemale.