Õpetamise ja õppimise Euroopa mõõtme tugevdamine.
Euroopa haridusruumi loomisele kaasa aitamine.
Õpetamise ja õppimise kvaliteedi parandamine.
Õpirändeid korraldavad organisatsioonid peavad järgima ühiseid Erasmus+ õpirände kvaliteedistandardeid. Standardid on kehtestatud selleks, et ühelt poolt tagada kõigile osalejatele hea õpirändekogemus ja kindlustada planeeritud õpiväljundite saavutamine, teiselt poolt aidata organisatsioonidel saavutada oma arengueesmärgid.
Erasmus+ programmi raames õpirännet korraldav organisatsioon peab austama kõigis oma tegevustes kaasamise ja mitmekesisuse põhimõtet ning peab tagama kõigile õpirändes osalejatele õiglased ja võrdsed tingimused. Võimaluse korral peab toetust saav organisatsioon aktiivselt kaasama õpirändesse vähemate võimalustega osalejaid ja kasutama selleks maksimaalselt programmis ette nähtud rahalisi ja muid vahendeid.
Toetust saav organisatsioon peab edendama keskkonnasäästlikku ja keskkonna suhtes vastutustundlikku käitumist, eelistama õpirände korraldamisel säästlikke reisimisviise, kasutades selleks maksimaalselt ette nähtud rahalisi vahendeid.
Toetust saav organisatsioon peab kasutama digitaalseid vahendeid ja õppemeetodeid, et täiendada füüsilist õpirännet ja parandada koostööd partnerorganisatsioonidega. Selleks tuleb võimalikult palju kasutada programmis pakutavaid digitaalseid tööriistu, veebiplatvorme ja muid võimalusi.
Toetatavate õpirändetegevustega tuleks tugevdada kodanikuühiskonna eri valdkondades osalemise oskusi, samuti arendada kultuuridevahelise suhtlemise ja sotsiaalset pädevust, kriitilist mõtlemist ja meediapädevust.
Projektides tuleks pakkuda võimalusi osalemiseks demokraatlikus ja ühiskonnaelus ning kodanikuühiskonnas formaalõppe ja mitteformaalse õppimise kaudu, kui see on võimalik.
Samuti tuleks parandada osalejate arusaamist Euroopa Liidust ja Euroopa ühistest väärtustest, sealhulgas demokraatlike põhimõtete, inimväärikuse ning ühtsuse ja mitmekesisuse põhimõtete austamine, kultuuridevaheline dialoog ning ka Euroopa sotsiaalne, kultuuri- ja ajaloopärand.
Üldhariduse õpirändeprojektidega on võimalik minna õppima või õpetama kõikidesse Euroopa Liidu liikmes- ja majanduspiirkonna riikidesse ning mõnda kandidaatriiki.
Austria, Belgia, Bulgaaria, Hispaania, Holland, Horvaatia, Iirimaa, Island, Itaalia, Kreeka, Küpros, Leedu, Liechtenstein, Luksemburg, Läti, Malta, Norra, Poola, Portugal, Prantsusmaa, Põhja-Makedoonia Vabariik, Rootsi, Rumeenia, Saksamaa, Serbia, Slovakkia, Sloveenia, Soome, Taani, Tšehhi, Türgi, Ungari.
Õppijate rühmaviisiliste ja individuaalsete tegevusvormide erinevus ei põhine mitte reisimise ja majutuse korraldusel, vaid sisulistel tegevustel. Kooliõpilaste rühmaviisilise õpirände puhul peab saatev kool kavandama koostöös vastuvõtva riigi partnerkooliga kahe kooli õpilastest moodustunud ühise õpilasgrupi õppetegevuse. Kooliõpilaste individuaalses õpirändes saavad õpilased osaleda partnerkooli tundides või läbida praktika muus asjaomases organisatsioonis välismaal.
Töövarjutamine
(2 – 60 päeva)
Õpetamine välisriigis
(2 – 365 päeva)
Kursustel ja koolitustel osalemine
(2 – 30 päeva)
Individuaalne õpiränne
Lühiajaline õpiränne
(10 – 29 päeva)
Pikaajaline õpiränne
(30 – 365 päeva)
Rühmaviisiline õpiränne
(2 – 30 päeva, rühmas peab olema vähemalt kaks õpilast)
Kutsutud väliseksperdid
(2 – 60 päeva)
Õpetajapraktikantide vastuvõtmine
(10 – 365 päeva)
Ettevalmistavad kohtumised
Kõikide õpirännete korraldamisel on võimalik rakendada põimitud õpirännet (blended mobility).
Eespool nimetatud miinimum- ja maksimumkestust kohaldatakse õpirände füüsilise osa suhtes, millele lisanduvad veel reisipäevad.
Loe lähemalt erinevate tegevusvõimaluste kohta programmijuhendist.
Lühiajalised õpirändeprojektid
Akrediteeritud asutuste õpirändeprojektid
Kui veel pole, loo kasutaja Euroopa Komisjoni veebirakenduste kasutajate autentimisteenuse EU Login lehel. NB! Kasuta konto loomisel KINDLASTI e-posti aadressi, teised võimalused Erasmus+ keskkondades ei toimi!
Registreeri oma asutus/kontrolli, kas juba omate OID koodi.
Enne taotluse täitma asumist tutvu kindlasti projekti tingimuste, rahastusreeglite ning hindamiskriteeriumitega.
Uuri, kas agentuur on korraldamas koolitusi taotlejatele või on võimalik mõne toimunud ürituse salvestust vaadata.
Muuda taotluskeskkond eestikeelseks.
Täida taotlus eesti keeles.
Esita taotlus õigeks tähtajaks.
Iga asutus saab esitada taotlusvoorus ainult ühe taotluse haridusvaldkonna kohta.
Oota, kuni agentuuri töötajad ja valdkonna eksperdid taotlust hindavad.
Esmalt tehakse taotlustele tehniline kontroll, võimalik on tehnilisi puudusi kõrvaldada (nt taotlusel puudus nõutud lisa).
Sisulisel hindamisel lähtutakse programmijuhendis kirjeldatud hindamiskriteeriumidest.
Toetada saab ainult neid projekte, mis koguvad vähemalt 60 punkti 100-st ning igas kategoorias vähemalt 50% suurimast võimalikust punktide arvust.
Hindamistulemuste põhjal moodustub taotlustest pingerida.
Valikukomisjon teeb pingerea järgi agentuurile ettepaneku, milliseid projekte toetada ja milliseid mitte.
Pärast rahastusotsuse kinnitamist teatatakse kõigile taotlejatele otsusest kirjalikult.
Positiivse otsuse korral sõlmitakse leping ja taotlejast saab toetusesaaja.
Õpirändeprojekti lepingu alusel tehakse ettemakse 80%.