Menüü
Tuesday, 7. May 2024

Õpetajad õppisid, kuidas osalus ja demokraatia klassiruumi tuua

Aprilli lõpus toimus Tallinnas Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuuri eestvedamisel rahvusvaheline teemaseminar. Üle Euroopa kokku tulnud kooliõpetajad õppisid koos, kuidas demokraatiat ja osalust klassiruumis käsitleda, seda eriti lähenevate europarlamendi valimiste valguses.

seminar

Kolm päeva väldanud seminari avapauk pani osalejad juba demokraatia teemadel mõtlema ja tegutsema. Treeneri Ave Habakuke juhtimisel õppisid õpetajad aktiivse kuulamise ning kaasatõmbamise kunsti. Osalejad korraldasid oma väikese meeleavalduse ning püüdsid endale mõttekaaslasi leida.  

Teist päeva alustas SALTO Noorte Osaluse ja Informatsiooni Ressursikeskuse meediapädevuse koordinaator Kelly Hrupa, kes seletas põhjalikult lahti nii osaluse, demokraatia kui ka kodanikuühiskonna põhimõtted.  

Päev jätkus Tartu Ülikooli digipädevuste spetsialistide Inger Klesmendi ja Gretel Juhansoo juhtimisel praktilisakadeemilise töötoaga erinevatest lähenemisest digiturvalisuse õpetamiseks. Näiteks tutvustasid nad lastele mõeldud kaasavaid ja põnevaid digiturvalisuse mänge ning TikToki maja, kus saab teadmisi selle kohta, kuidas töötab selle algoritm ning millised ohud TikToki kasutamisega kaasneda võivad. 

Veel tutvustas haridusliku koostööprogrammi Proovikivi tegevjuht Maarja Hallik oma algatust, mis aitab noortel kasvada  vastutustundlikuks maailmakodanikuks juba koolieast alates. 

Laste digiturvalisuse ekspert Inger Klesment

Pelgulinna Riigigümnaasiumi maailmahariduse ja demokraatia õpetaja Dina Begic jagas oma kooli praktilisi kogemusi sellest, kuidas demokraatiat ja osalust õppekavasse lõimitakse, näiteks korraldas kool ise täiemahuliste õpilasesinduse valimiste simulatsiooni, mille tutvustas pakkus kohal olnud õpetajatele suurt huvi. 

Päeva lõpetas argumenteerimisõppe programmi „Arutlev kool“ juht Markus Laanoja, kes rõhutas õpetajatele kriitilise mõtlemise oskuse üha kasvavat olulisust ning õhutas neid ka oma õpilaste väitlemisoskust arendama. Kui 2018. aastal suutis PISA testi tulemuste põhjal fakti arvamusest eristada iga seitsmes Eesti koolinoor, siis 2022. aastal jõudis sama tasemeni vaid iga kümnes õppur, näitlikustas Laanoja.  

Viimasel päeval külastati üheskoos Euroopa elamuskeskust ning osalejatele kõneles  endine europarlamendi liige, diplomaat ning õpetajate kolleeg Indrek Tarand. 

Baierimaalt pärit inglise keele ja geograafiaõpetaja Anna Frank õpetab 10-19-aastaseid õpilasi. Eestis korraldatud sündmus oli tema esimene Erasmuse kontaktseminar. „Mulle meeldis väga Ingeri ja Greteli esitlus. Ma ei ole ise suur TikToki kasutaja, aga see on noorte seas väga populaarne ja seega oluline teema. TikToki maja ja digiturvalisuse mängud on väga uuenduslik ja praktiline lahendus,“ arvas Anna Frank. „Teooria kõrvale ongi vaja just selliseid praktilisi tegevusi, mis aitavad õpitavat paremini selgitada.“  

Tema arvates oli demokraatiateemaline kontaktseminar väga kasulik ning ta sai rohkelt mõtteid ja ideesid, mida enda klassiruumi kaasa viia.  

Viimati uuendatud: 17.05.2024