Täiskasvanuhariduse valdkonna arendamine.
Koostöö tihendamine Euroopa partneritega, üksteiselt õppimine ja kogemuste vahetamine.
Uuenduslike ja konkreetsete lahenduste loomine, nende kohandamine ning kasutuselevõtt täiskasvanuhariduses.
Toetust saav organisatsioon peab austama kõigis oma tegevustes kaasamise ja mitmekesisuse põhimõtet ning tagama, et kõigil osalejatel on õiglased ja võrdsed tingimused.
Programmist toetatakse projekte, mille eesmärk on parandada vähemate võimalustega inimeste, sh puuetega ja sisserändaja taustaga inimeste, maapiirkondades või kaugemates piirkondades elavate inimeste, sotsiaalmajanduslikes raskustes või muul moel diskrimineerimist kogeda võivate inimeste sotsiaalset kaasatust. Projektid aitavad luua laiema kogukonna vajadustele vastavat ja võrdsust edendavat keskkonda.
Programmi eesmärk on tõsta kõikides valdkondades keskkonna ja kliimamuutustega seotud probleemide alast teadlikkust. Samuti edendada roheteemadega seotud pädevusi, hoiakuid, tarbimisharjumusi ja jätkusuutlikku eluviisi.
Programm toetab haridus- ja koolitusasutuste digipööret. Toetatakse projekte, mille eesmärk on tõhus üleminek digihariduse suunas, digitaalsete oskuste ja pädevuste arendamine ning uuenduslike tehnoloogiate ja lahenduste kasutamine hariduses.
Programm toetab nii formaalse kui ka mitteformaalse õppe kaudu kodanikuaktiivsuse, sotsiaalsete oskuste, kriitilise mõtlemise ja meediakirjaoskuse arendamist. Keskendutakse Euroopa Liidu ühiste väärtuste ja ühtsuse, aga ka iga riigi mitmekesisuse, kultuurilise, sotsiaalse ja ajaloolise pärandi mõistmisele.
Toetame täiskasvanud õppijate vajadustele kohandatud paindlikke õppimisvõimaluste loomist ja arendamist, nt digitaalne- või põimõpe. Toetame ka projekte, mille eesmärk on informaalse ja mitteformaalse õppimise teel omandatud oskuste valideerimine.
Eesmärk on luua ja arendada lahendusi, mis võtavad arvesse väheste oskuste, teadmiste ja pädevustega täiskasvanute vajadusi. Uued täiendõppevõimalused peaksid arendama täiskasvanud õppijal juba olevaid võtmepädevusi ning seeläbi võimaldama omandada kõrgemat kvalifikatsiooni. Toetame täiskasvanutele juurdepääsu loomist aja- ja asjakohasele õppele kogu elu vältel ning õppija vajadustele kohandatud õppimisvõimaluste loomist.
Prioriteet keskendub täiskasvanuhariduse kvaliteedi tõstmisele. See hõlmab paremaid ja uuenduslikumaid õppemeetodeid, õppija varasemate teadmiste ja oskuste äratundmist ja hindamist, täiskasvanud õppija motiveerimist, juhendamist ja keerulistes olukordades nõustamist.
Eesmärk on arendada kvaliteedisüsteemi või kvaliteedi tagamise mehhanisme, mida saab kasutada täiskasvanuhariduse korralduse ja valdkonna poliitikate tulemuslikkuse seireks ning täiskasvanud õppija edusammude jälgimiseks.
Toetame kohalikke õpikeskkondi, et muuhulgas digitehnoloogiaid kasutades edendada sotsiaalset kaasatust, kodanikuaktiivsust ja demokraatiat ning pakkuda kõikidele kogukonnaliikmetele elukestva õppe võimalusi. Soositakse kohalike õppekeskuste, raamatukogude, kodanikuühiskonna organisatsioonide, kohalike omavalitsuse, kultuuri- ja spordiasutuste ning laiema kogukonna vahelist koostööd. Eesmärk on motiveerida ja võimaldada igas vanuses täiskasvanutel omandada eluks vajalikke oskusi, et tulla paindlikult toime muutuvas keskkonnas.
Toetame võimaluste loomist eakatele inimestele nii õppimiseks kui ka kogemuste vahetamiseks ning nende võimaluste järjepidevat tutvustamist.
Osaleda saavad kõik haridusvaldkonnaga seotud organisatsioonid sõltumata omandivormist või liigist: haridusasutused, ettevõtted, kohalikud omavalitsused, kultuuriasutused, mittetulundusühingud, vabaühendused jne.
Projektides saavad osaleda EL-i liikmesriikides ning programmiga liitunud riikides – Liechtensteinis, Norras, Islandil, Türgis, Põhja-Makedoonias ja Serbias – asutatud organisatsioonid. Suuremahulistesse koostööprojektidesse on eriti põhjendatud juhtudel võimalik kaasata asutusi ka programmivälistest kolmandatest riikidest (vaata täpsemalt programmijuhendist).
Taotlusi oodatakse organisatsioonidelt, kus tegeletakse täiskasvanuõppega, näiteks muuseumid, raamatukogud, kultuurimajad, rahvaülikoolid, väikesed ja suured koolituskeskused, täiskasvanute gümnaasiumid, vabaharidust ja mitteformaalset haridust pakkuvad mittetulundusühingud või ettevõtted. Samas on programmi oodatud ka täiskasvanuhariduse vallas teadustööd tegevad ja avatud ülikoolid, uurimiskeskused jne.
Projekte saavad algatada ka kohalikud omavalitsused,
kes soovivad kogukonnas suurendada ligipääsu täiskasvanuharidusele.
Projekti kestus oleneb projekti tüübist.
Small-scale Partnerships
kestus 6-24 kuud
Osaleb vähemalt kaks organisatsiooni kahest erinevast programmis osalevast riigist.
Cooperation Partnerships
kestus 12-36 kuud
Osaleb vähemalt kolm organisatsiooni kolmest erinevast programmis osalevast riigist (EL-i liikmesriigid ja Liechtenstein, Norra, Island, Türgi, Põhja-Makedoonia, Serbia).
Loe lähemalt erinevate tegevuste kohta programmijuhendist.
Võrreldes eelmise programmiperioodiga on rahastusreeglid põhjalikult muutunud. Senise, peamiselt etteantud ühikuhindadest moodustunud eelarve asemel tuleb kindlasummalise toetuse puhul eelarve ise koostada ning arvutuskäiku taotluses iga tegevuse selgituses näidata.
Analüüsi oma organisatsiooni või kogukonna vajadusi ning mõtle, milline muutus on vajalik?
Korralda küsitlusi või uuringuid probleemi olemasolu ja olemuse teadasaamiseks. Otsi teisi sarnaseid uuringuid koduriigis ja välismaal.
Mõtle läbi, milliseid oskusi ja teavet on vaja, et soovitud muutus saavutada, ja kaardista lahenduseni jõudmise viisid.
Alusta sobivate koostööpartnerite otsimist kodu- ja välismaal ning sõlmi kokkuleppeid.
Mõtle läbi tegevused ja partnerite rollid, tegevuste ajakava, eelarve, korralduslikud küsimused, sh küsi kinnitused sihtgruppidelt, keda soovid kaasata.
Tutvu kindlasti projekti tingimuste, rahastusreeglite ning hindamiskriteeriumidega.
Vii end kurssi taotlustähtajaga ning hakka projekti kirjutama.
Euroopa Komisjoni veebirakendustesse pääsemiseks tuleb luua konto (juhul kui seda pole varasemast olemas) autentimisteenuse EU login lehel.
NB! Kasuta konto loomisel KINDLASTI e-posti aadressi, teised võimalused Erasmus+ keskkondades ei toimi!
Uuri, kas Sinu organisatsioonil ja partneritel on Erasmus+ projektides osalemiseks vajalik OID-kood. Vajaduse korral registreeri oma organisatsioon.
Esita taotlus õigeks tähtajaks.
Taotlus esitatakse korraga ainult ühele Erasmus+ riiklikule agentuurile. Sisult identseid või liiga sarnaseid taotlusi ei rahastata.
Kui taotlus on esitatud, tuleb mõnda aega oodata. Sel ajal tegeleb taotlusega Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur ning projektitaotlusi hindavad valdkonna eksperdid. Projektidest moodustatakse pingerida.
Kui projekt saab positiivse rahastusotsuse, sõlmitakse leping ja tehakse ettemakse.
Teavita partnereid ja alustage tegevusi nii nagu taotluses kavandasite, arvestades ka ekspertide tagasisidet, programmijuhendit ja sõlmitud lepingut.
Koordinaatori roll on luua projektist ja reeglitest tervikpilt ning hoida partnerite ja kõikide projektis osalejatega kontakti, kaasata neid otsustesse jms.
Igalt projektilt oodatakse tegevuste, tulemuste ja eduloo laialdast avalikustamist ja edastamist võimalikele välistele huvigruppidele. Levitustegevused peaksid toimuma kogu projekti ajal.
Projekti lõppedes tuleb analüüsida tegevusi ja nende mõju ning esitada lõpparuanne.
Tulemused tuleb kanda Erasmus+ projektitulemuste andmebaasi (Project Results Platform).
Projekti tulemused peavad olema vabalt kättesaadavad ja kasutatavad ka pärast projekti lõppemist.